آموزش مدیران کنترل کیفیت
راهنمای دوره آموزش مدیران کنترل کیفیت
امروزه ارائه محصولات با کیفیت مطلوب و در عین حال مطابق با استانداردهای ساخت، از جمله ملزومات اساسی واحدهای تولیدی صنعتی است. آزمون کنترل کیفیت؛ یکی از روش های شناسایی نواقص و مشکلات محصولات تولید شده در صنایع مختلف است، که اثر قابل توجهی در میزان رضایتمندی مصرف کنندگان خواهد داشت.
در شرایط رقابتی بازار و تلاش تولیدکنندگان برای توسعه خط تولید صنایع در مقادیر انبوه، آشنایی با روش های کنترل کیفی محصولات امری ضروری است. در واقع؛ این مکانیزم با بررسی محصول در مراحل اولیه و پیش از تولید نهایی آن؛ علاوه بر کاهش هزینه های مازاد، به بهره وری بیشتر منابع و محصولات نیز کمک می کند.
به منظور اثر بخشی این مسئله و کیفیت سنجی هر چه بهتر محصولات پیش از ورود به بازار، آگاهی مدیران مربوطه نسبت به انجام آزمون های کنترل کیفی بر روی محصول از الزامات است. برخی از مراکز آموزشی فعال در این امر، دوره هایی را جهت آموزش مدیران کنترل کیفیت تدارک دیده اند. با آموزش مناسب و آگاهی از نحوه بررسی محصولات؛ مدیران خود می توانند با شناخت کامل از محصول، آزمون های کیفیت سنجی را بر روی آن اجرا کرده و تغییرات لازم را اعمال کنند.
در ادامه این مطلب؛ ضمن تشریح کنترل کیفیت محصولات و مزایای آن، در ادامه به معرفی دوره های آموزش مدیران کنترل کیفیت خواهیم پرداخت.
کنترل کیفیت چیست؟
کنترل کیفیت شامل مجموعه اقداماتی است که؛ از طریق آن می توان ایرادات محصول را شناسایی کرده و در صدد تغییر و حذف متغیرهای مشکل زا گام برداشت. این مکانیزم؛ بر روی کیفیت نهایی محصول اثرگذار بوده و کماکان انجام آزمون های آن برای دستیابی به محصول نهایی مطلوب در سطح استاندارد ضروری است.
یکی از اهداف اصلی کنترل کیفیت؛ بررسی عللی است که سبب بروز نقص و مشکلات در فرآیند تولید محصول می شود. همچنین؛ روند این سیستم به گونه ای است که روش ها و فرآیندهای تولید را ارزیابی کرده و از طریق مطالعات و تحقیقات کلی، راه حلی جهت ارتقا کیفیت نهایی محصول ارائه می دهد.
مزایای استفاده از آزمون کنترل کیفیت
-
- کاهش هزینه ها
یکی از عمده مزایای کنترل کیفی محصولات، کاهش هزینه های تولید است. در واقع؛ با کیفیت سنجی صحیح محصولات مشکلات و نقص ها شناسایی شده و از اجرای مجدد آن ها جلوگیری می شود. بنابراین؛ در طولانی مدت هزینه های ناشی از تولید محصولات معیوب و همچنین هزینه نهایی به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
-
- جلب رضایت مصرف کننده
یکی از مهم ترین علل آموزش مدیران کنترل کیفیت و اعمال آزمون های کیفیت سنجی، جلب رضایت مصرف کننده از طریق رقابت صحیح در بازارهای داخلی و بین المللی است. محصول با کیفیت و بدون نقص؛ علاوه بر کاهش هزینه های خدمات پس از فروش، جلب اعتماد مشتریان را نیز به همراه خواهد داشت.
-
- استفاده صحیح از منابع
کنترل کیفیت محصولات ضمن شناسایی ایرادات و نواقص کار در مراحل اولیه تولید علاوه بر صرفه اقتصادی، سبب جلوگیری از استفاده ناصحیح از منابع نیز خواهد شد. بنابراین؛ در منابع موجود صرفه جویی شده و از ضایعات و ناکارآمدی ممانعت به عمل خواهد آمد.
-
- بهبود روش های تولید
با انجام مستمر آزمون ها و آموزش مدیران کنترل کیفیت، بازدهی فرآیند تولید افزایش یافته و در بازه زمانی طولانی مدت، روش های مفیدی جهت تولید هر چه بهتر محصولات ارائه خواهد شد.
اهمیت آموزش مدیران کنترل کیفیت
همانطور که احتمالا نیز می دانید؛ امروزه آموزش و ارتقا آگاهی مدیران در زمینه های مختلف، یکی از کلیدی ترین فاکتورها جهت نیل به اهداف توسعه واحدهای صنعتی است. از آن جایی که کنترل کیفی محصولات اقدامی اساسی به منظور کاهش هزینه ها و برندسازی در بازارهای داخلی و بین المللی است، تسلط بر استاندادهای محصول مورد نظر توسط مدیران از نکات مهم و اثرگذار است.
همچنین در پروسه اخذ نشان استاندارد برای محصول مربوطه نیز، لازم است تا فردی به عنوان مسئول کنترل کیفی به سازمان معرفی گردد. بنابراین؛ شرکت در دوره های آموزشی ضروری است.
سطوح آموزش مدیران کنترل کیفیت
در حال حاضر؛ مجموعه های متعددی در زمینه آموزش مدیران کنترل کیفیت در سطوح مختلف، برای برگزاری دوره های آموزشی برنامه ریزی کرده اند. دوره های آموزش مدیران کنترل کیفیت تحت نظر سازمان ملی استاندارد در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار می شود که شرکت در این دوره ها اغلب نیازمند آزمون اولیه و بررسی سوابق کلی مدیران در زمینه های مختلف است. این دوره ها بنابر درخواست مدیران به صورت خصوصی یا گروهی و در دو مرحله تئوری و عملی برگزار خواهد شد.
در مرحله آموزش مقدماتی مدیران، سعی بر این است تا قوانین کار، نظامنامه کیفیت واحدهای تولیدی، کالیبراسیون، سیستم مدیریت ایمنی، مهارت های کامپیوتری و.. به افراد آموزش داده شود.
سطح متوسط نیز به منظور آشنایی مدیران با ابزار و فنون کنترل کیفی، اصول و مفاهیم و آشنایی با سسیستم های اطلاعاتی و آماری برگزار می گردد.
شرکت در سمینارهای آموزشی بین المللی، کاربرد تکنولوژی اطلاعات، آشنایی با سازمان تجارت جهانی و… نیز از دوره های مربوط به سطح پیشرفته آموزش مدیران کنترل کیفیت است.
پس از اتمام دوره آموزشی و قبولی در آزمون های مربوطه، گواهینامه معتبر دارای تاییدیه سازمان ملی استاندارد برای تمامی شرکت کنندگان صادر خواهد شد.
جمع بندی
همانطور ک پیش تر نیز اشاره شد؛ کنترل کیفیت سیستمی جهت بررسی ایرادات و مشکلات محصول اولیه است و متشکل از تکنیک هایی است؛ که به کمک آن می توان هزینه های مازاد را کاهش داده و روش های تولید محصول را بهبود بخشید. با توجه به اهمیت مسئله کیفیت سنجی محصولات و عرضه کالای مرغوب، امروزه آموزش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از ملزومات اساسی جهت خدمات دهی به مصرف کنندگان است.
چرا که در صورت پایش صحیح کیفی محصولات و بهبود روش های تولید، در بازه طولانی مدت با جلب رضایت مصرف کننده و فروش بیشتر محصولات همراه خواهد بود. آموزش مدیران کنترل کیفیت می تواند علاوه بر اثرگذاری در فرآیند اخذ نشان استاندارد، محصولات را با استانداردهای روز دنیا تطبیق داده و به اثربخشی کیفیت نهایی محصول نیز کمک فراوان کند.
شرکت آریان گروپ با بهره مندی از کادری مجرب، در زمینه خدمات آموزشی برنامه های متنوعی را به تولید کنندگان واحدهای صنعتی ارائه می دهد.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
استاندارد اجاق گاز
استاندارد بازرسی و نمونه برداری
آزمایشگاه استاندارد
پروانه استاندارد
علائم استاندارد و كاربرد آنها
راهکارهای مصرف بهینه گاز طبیعی
2274 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
tokyo365web.com
cyprus-welcome.com
Защита прав потребителей является важной частью гражданского законодательства и направлена на обеспечение защиты интересов покупателей в отношениях с продавцами и производителями. В условиях современного рынка, где разнообразие товаров и услуг огромно, потребители часто сталкиваются с различными проблемами, такими как некачественная продукция, недостоверная информация о товаре или отказ в гарантийном обслуживании. В таких ситуациях обратиться за помощью к юристу в области защиты прав потребителей может стать решающим шагом для восстановления справедливости и получения компенсации за понесённые убытки. Правовые нормы, регулирующие защиту прав потребителей, позволяют предъявлять иски, требовать возврат некачественного товара, а также получать денежные компенсации за моральный вред. Однако эффективность этих мер во многом зависит от грамотного юридического сопровождения, и именно юрист в области защиты прав потребителей поможет правильно оформить исковое заявление, собрать необходимые доказательства и защитить права клиента в суде. Понимание своих прав и обязанностей позволяет потребителям более уверенно отстаивать свои интересы, поэтому консультация с квалифицированным специалистом должна стать первым шагом в случае возникновения споров с продавцами или производителями.
Если вам нужна помощь по защите прав потребителей вы можете обратиться к опытному юристу по защите прав потребителей
In addition to being placed on a door or a shop californiarent24.com window, these stickers can be used for installation on car glass.
Ремонт дома и квартирі http://surl.li/prissh